Smart, creative, and inpirative

How to Cultivate Focus and Emotion to Our Students?

Image
The Strategies  of Cultivating Focus and Emotion to the Students The Students entering into the classroom have diverse background, condition or situation, and potency. Majority of them have difficulties in focus and emotion, and it is not easy to tell them to cncentrate or focus in learning. They enter into the classroom with empty brain, and they do not have any purposes to go to school. Therefore, the alternative ways or strategies are very urgent. There are ten strategies that can be used to cultivate focus and emotion to our students in learning. Before understanding the strategies, we should know the definition of focus and emotion in advance. A. The definition of Focus and Emotion 1. The Definition of Focus In the educational context, focus denotes the capacity to direct one's attention and concentration towards a specific objective, subject, or task. This entails the ability to eliminate distractions, sustain attention over time, and actively participate in the learning proc

Kukenang Jasamu Wahai Guruku.

Berkat Jasamu Aku Menjadi Orang Sukses

Hasil gambar untuk hari guru
Keberhasilanku menjadi orang sukses adalah karena jasamu wahai guruku yang tercinta. Kau telah mendidiku dari orang biasa menjadi orang yang luar biasa. Keberhasilanku ini karena kerja kerasmu, kesabaranmu, keikhlasan dan ketulusanmu dalam mendidik, membimbing serta kasih sayangmu wahai guruku yang kucintai.

Aku tidak bisa mengungkapkan kata yang lebih indah, selain kata atau ucapan "terima kasih wahai guruku". Berkatmulah aku menjadi orang sukses seperti yang kualami ini. Andaikata tidak ada jasamu, aku tidak tahu nasibku sekarang ini, mungkin saja aku menjadi sampah masyaraakat. 

Wahai guruku, jasamu sungguh mulia, kau berbuat tidak pernah mengharapkan apa- apa dari ku, tapi kemulianmu pasti abadi tidak hanya di dunia tapi juga di akhirat. Ketulusanmu mendidku akan menjadi pintu gerbang masuk ke surga. 

Wahai guruku, maafkanlah aku karena aku tidak bisa berbuat sesuatu untuk mu.  Wahai guruku, Aku tidak akan menjadi orang yang seperti ini jika bukan karena jasamu. Ketulusan, pengabdian dan jasamu mudah- mudahan menjadikan amal shaleh yang mengantarkanmu wai guruku ke surga. Amiiiin.

Comments

Popular posts from this blog

How to Cultivate Focus and Emotion to Our Students?

Menyulam Hubungan Hangat dan Meningkatkan Kualitas Hidup bersama Orang Lain

How to Provide the Constructive Feedback?